A Fire Emblem Warriors több egy újraskinezett Hyrule Warriorsnál? Ez a kérdés merült fel bennem, amikor bejelentették a játékot, és kikerültek az első videók. Jelen tesztünk éppen ezt a kérdést fogja megválaszolni.

Van egy aprócska történetünk, amitől sokat nem kell várni, de ezt a játékot nem is emiatt fogjuk szeretni. Aytolis békés vidékét felforgatja egy égen megjelenő portál, amiből szörnyek özönlenek ki. A királyság gyorsan elbukik, a királyné odavész, és már csak a herceg és a hercegnő állják útját a végső pusztulásnak, meg persze az anyjuktól kapott rejtélyes „Lángoló Pajzs”. De egyszer csak a szörnyek mellett ismeretlen hősök is felbukkannak, akik a királyi család megmaradt tagjainak fognak segíteni. Vajon képesek lesznek legyőzni a Káoszsárkányt?

A történetet le is tudtuk, így ideje foglalkozni a játékkal, de egy kicsit még keverek a dolgon. Mert ha a Hyrule Warriorst valaki nem is ismeri (a Wii U életciklusának vége felé kaptuk meg), akkor megemlíthetem még a Dynasty Warriors-játékokat, amelyek már szinte minden platformon elérhetőek.

Igen, itt is hatalmas tömegekkel fogunk megküzdeni, viszont itt Nintendo-karakterek bőrébe bújhatunk, és az ő ikonikus fegyvereiket és támadásaikat használhatjuk majd, hogy egyes pályákon több ezer ellenséget győzzünk le (igen, jól olvastátok, több ezret). A pályákon mindig más-más szereplőket kapunk, akik között szabadon váltogathatunk. Eddig nem hangzik többnek, mint a fentebb említett játékok újraskinezet kiadása, de szerencsére a fejlesztők nagyon jól átemelték a Fire Emblem egyedi vonásait.

Kezdjük az elején az egyedi vonásokat:

  • A fegyverháromszög: Kard üti fejszét, fejsze üti lándzsát, lándzsa üti kardot. Ezek benne vannak az eredeti Fire Emblem-játékokban, igaz, ott lényegesen több fegyvertípus van, és ott nem háromszögről, hanem körről beszélhetünk, de akkor is remekül átültették a játékba ezt. Így könnyen kitalálhatjuk, hogy amelyik üti a másikat, ami azt jelenti, hogy lényegesen nagyobbat sebzünk az ellenfélen, de ez ránk is igaz. Kardos hőssel persze nem érdemes nekimenni egy lándzsás bossnak.
  • Hősök irányítása: Aki ismeri, vagy utánanéz a Fire Emblem-játékoknak, rájöhet, hogy egy 2D-s, felső nézetű stratégiai címről van szó, amit egy TPS-darába nem igazán lehet átemelni. A fejlesztők megcsinálták. Térkép módba kapcsolva a klasszikus nézetet kapjuk meg, ahol szabadon küldhetjük a hősöket oda, ahova mi szeretnénk, megvédhetnek pontokat, rátámadhatnak bossokra. Ez egy hatalmas nosztalgikus hangulatot ad a játékhoz.
  • Párosítás: A hősökhöz másikakat kapcsolhatunk, így erősítve őket. Valamint mind a kettejük képességeit használhatjuk, így ha a háromszöget szem előtt tartva igazán erős párosokat hozhatunk létre.
  • Szintlépés: A játék elején kiválaszthatjuk, hogy a hősünk szintlépésekor megálljon-e a játék, és kiírja-e, milyen értékei növekednek. Ezt választva ismét egy igazán nosztalgikus látványt fogunk kapni, amely tökéletesen megidézi a Fire Emblem-játékokat.
  • Konvoj: Fejezetek között lehetőségünk nyílik hőseinket fejlesztgetni, de nem csak passzívan, hanem a fegyvereket is. Képességeket adhatunk nekik, azonosakat betörhetünk, és ha van erősebb változatunk, azt tovább erősíthetjük. Így egy kellemes RPG-elemet kapunk.

Egy Nintendo Switch-címről beszélünk, és tudjuk, hogy a konzol nem egy igazi erőmű. De most először kapunk egy olyan beállítási opciót, amelyben megadhatjuk, hogy mit szeretnénk látni. Szebb vagy jobban futó játékot. Ha a szebbet válasszuk, akkor 1080p-n és 30 fpsen fog futni a Fire Emblem Warriors, ha inkább az élményt, akkor 720p-t és 60 fps-t kapunk. Ez egy igazán remek lehetőség, és remélem, hogy több címnél is elérhetővé válik a jövőben.

Ha már a látványt szóba hoztam, akkor el kell mondanom, hogy nagyon jól néz ki a játék. A karakterek részletesen ki vannak dolgozva, az átvezetők egyszerűen fantasztikusak, és olyan látványban lesz részünk, amit sok Xbox-, PS4- vagy PC-cím is megirigyelhet. Nincs miért szégyenkeznie a Switchnek. De miután egy Nintendo-címről van szó, mindenki kitalálhatja, hogy szinkront egyedül az átvezetőknél kapunk, a többi részen olvasgathatunk.

A Fire Emblem Warriors első ránézésre nem tűnik többnek, mint a Hyrule Warriors Switch-kiadása, de ha elkezdünk vele játszani, akkor rájövünk, hogy a fejlesztők nagyon okosan beépítették a klasszikus részekre jellemző elemeket. Még ha a történet nem is erős, valamint hosszú távon repetitív lesz az egész, akkor is egy kellemes játék, ami elé egy kemény munkával eltöltött nap után élvezet leülni.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás