Oldal kiválasztása

Fall of Light – Játékteszt

Fall of Light – Játékteszt89% XP89% XP
6 éve született ez a tartalom. Kezeld ennek megfelelően (pl. egyes hivatkozások esetleg már nem működnek).

A Fall of Light az a játék, amelyet csupán két ember készített el kevesebb mint egy év alatt. Nem csak emiatt különleges, hanem mert a Dark Souls és az ICO keveréke, és aki ismeri eme játékokat, az tudja, mire kell számítani: egy igazán különleges élményben lehet részünk.

Egy indie játékról beszélünk, de sok nagyobb költségű cím megirigyelheti a történetét és azt a lore-t, amely a világa mögött húzódik. A történetmesélés leginkább a Dark Soulst idézi: az elején kapunk egy hosszabb átvezetőt, amiben megismerjük, hogyan borul teljes sötétségbe a világ. Innentől meg is kapjuk főszereplőnket, Nyxet, aki egy lovag, és a feladata, hogy a lányát védelmezze, Aethert, aki egy indigo gyermek, magyarán a fény gyermeke, és persze a sötétség el akarja pusztítani az utolsó tereményt, aki képes visszaadni a fényt és a reményt az embereknek. A történet további elemeit NPC-kkel folytatott beszélgetésekből ismerhetjük meg.

Maga az egész Fall of Light egy nagy kísérgetős küldetés, amitől mindenkinek feláll majd a szőr a hátán. A kezdeteknél ez fog érvényesülni, viszont Aether nagyon gyorsan válik hasznossá, amint megkapja a képességeit, és a harcokban is tud segíteni. Nem azt fogjuk érezni, hogy valakit folyton elkísérünk A-ból B pontba, hanem hogy egy társunk van, aki folyamatosan segít.

Ha ez nem lenne elég, a harc leginkább a Dark Soulst idézi, és igen, nagyon sokat fogunk gurulni a földön, hogy elkerüljük az ellenfeleket. De ha kitalálunk egy taktikát, elcsalogatjuk őket egyesével, valamint megtaláljuk a nekünk tetsző fegyvert, akkor hihetetlen jó élményt kapunk, és büszkék leszünk magunkra a bossok után. Az ICO-tól leginkább a puzzle-elemeket, valamint a társ kezelését kölcsönözte. A fejtörők nagyon jól fel lettek építve, nem nehezek, de oda kell figyelnünk, mert könnyen elhalálozhatunk.

Bekerültek még kisebb RPG-elemek is a játékba, ami főként a karakterünk felfegyverzésében és felruházásban nyilvánul meg. Érdemes tesztelni, milyen tárggyal szeretnénk az ellenfelek baját ellátni, mert pl. a lassabb eszközökkel nem sokra megyünk a gyorsabb ellenfelek ellen. Így mindig szükségünk lesz több olyan fegyverre, amelyekkel jól tudunk bánni, de szerencsére a játék el fog látni minket minden földi jóval.

Ha elhalálozunk, akkor visszakerülünk egy mentési pontra, elveszítjük a fejlesztésekhez szükséges pontjainkat, az ellenfelek feltámadnak, és ha ez nem lenne elég, vissza kell mennünk Aetherért is, mert ő ilyenkor megrémül, nem mozdul, illetve van, amikor el is rabolják, és ki kell szabadítanunk.

A játék hangulatát nem hiszem, hogy le kell írnom, mert szerintem a fentiekből kiolvasható, hogy nagyon jól eltalálták. Azon kevés indie cím közé tartozik, amibe beleszerelmesedik az ember. A grafika már más kérdés, nincsenek részletesen kidolgozva a karakterek, a környezet, de van egy bája, ami miatt nagyon megszerettem és szépnek tartom.

Az még említésre méltó, hogy a fejlesztők sokat foglalkoznak a játékkal, és hallgatnak a visszajelzésekre. Volt például olyan átvezető, amelyet teljesen átdolgoztak, Aether sebességét növelték, folyamatosan jönnek a javítások, és látszik, hogy szívüket-lelküket beletették az alkotásba.

A Fall of Light egy igazi meglepetéscím, ami sokkal nagyobb hype-ot érdemelne, mert egy igazi gyöngyszem. A történet és a hozzá felépített tartalom kifogástalan, pedig csupán kettő ember készítette, akik folyamatosan foglalkoznak is vele. Aki szereti a Dark Soulst vagy az ICO-t, annak csak azt tudom javasolni, hogy vegye meg, és támogassa az ilyen játékokat!

Fall of Light

89%

Összefoglaló A Fall of Lifght egy igazi gyöngyszem a záporozó indie címek között. Csupán két ember fejlesztette, de a szívük-lelkük benne van és ez meglátszik az alkotáson.

Értékelés
89%
Translate »