A Drawn To Death egy, csak online játszható, Playstation exkluzív, külsőnézetes shooter hentfesztivál, egyedi körítéssel.

Első ránézésre egy újabb sima indie próbálkozásnak tűnhet, ám ha elmondom, hogy nem kisebb elme foglalkozott vele, mint a God of War-on és Twisted Metal-on megedződött David Jaffe, lehet megváltozik a véleményünk. Azt már itt érdemes elmondanom, hogy a játék szókimondása és brutalitása, olyan mértéket ölt, hogy meg is kapta az ESRB M+, vagyis “Csak felnőtteknek ajánlott” besorolást, ezzel egy szintre kerülve a Mortal Kombat szériával.

A Drawn To Death egy pillanat alatt visszaröpít az iskolapadba, az unalmasabb órákra, mikor a füzetünk firkálása jobban lekötött, mint a tananyag. Gyakorlatilag az egész játékot egy unatkozó tini, jegyzetfüzetbe firkálása nyomán élhetjük át (a karakterek csak ‘A Kéz’-ként hivatkoznak rá). Igazából sztori nincs, Start után barangolhatunk a menüben, vagy belevághatunk a hentelésbe, többedmagunkkal. Játékmódokat tekintve randomizált a rendszer, de egyelőre csak Deathmatch és Team Deathmach módok állnak rendelkezésre. A játék folyamatosan bővülni fog, új pályákkal, karakterekkel, skinekkel, de a kezdő csomag is elég impozáns.

Kezdésnek hat karakter közül választhatunk, melyek mind kinézetre, mind képességeiket tekintve eltérnek, így teljesen egyedi játékstílust nyújtva. Ninjaw (egy szexis női alsótesttel és cápa felsőtesttel rendelkező, japánul vartyogó lény) például képes megcsáklyázni távoli pontokat, így pillanatok alatt eljuthatunk a térkép egyik végéből a másikba, ugyanakkor az ellenfeleket is helyhez tudja rögzíteni és nullázni a speciális képességeiket, ezzel kínos perceket okozva nekik, a nagy sebzést okozó cápa-viharról nem is beszélve. Alan (rémálmaink Teddy mackója, véres köpenyben, láncfűrésszel) ugyanakkor képes láthatatlanná válni és masszív sebzést kiosztani, az említett gyilokszerszámot akár el is hajítva a messzi távolba, plusz nagyobbat ugrik, mint a többiek és az életereje magától regenerálódik. Cyborgula (igen, jól gondolod, hogy ő egy cyborg-vámpír) ezzel szemben denevéreket idéz, nyomkövető-rakétákat indít útnak, repül és ami talán a legidegesítőbb: halálakor önmegsemmisül, így a közeli ellenfeleket is magával rántja a halálba, ezzel elvéve tőlük egy skalpot. A többiek, Johnny Savage, Bronco és Diabla Tijuana, hasonló egyediségnek örvendhetnek, így mindenki megtalálhatja a számára megfelelőt. Mindegyiküknek megvan a maga pozítiv illetve negatív oldala is, így érdemes ezeket is mérlegelni választáskor.

A fegyverekben sem kell csalódnunk, az alapvető gépkarabély, shotgun, RPG-n kívül, rengeteg egyedi halálosztóhoz lesz szerencsénk, köztük csak említés szintjén a jRPG (gyakorlatilag egy SNES ami kazettákat lő és találatkor ellenfelünk szivárványfelhő kíséretében, kis anime-figurákká robban), a hullavető koporsó vagy a majom, aki a jóízlés határát súroló dolgot használ lőszer gyanánt. Ezek nagy többsége nem elérhető azonnal, mindegyiket feloldani bizony fáradságos munka.

Hogy legyen némi értelme a harcoknak, karaktereink fejlődnek is, ami inkább presztízs, mint lényegi dolog. A megnyitható dolgokhoz, kulcsokat kell gyűjtenünk, melyeket akár kisebb feladatok elvégzésével (“Okozz megadott sebzést a fő fegyvereddel” vagy “Vegyél fel egy életerő-italt”) is megtehetünk. A kulcsokkal feloldhatjuk a még lezárt fegyvereket ám a skinek megszerzéséhez vagy a karakterünket kell fejlesztenünk, vagy valós pénzért vásárolható dobozokat kell kinyitnunk, melyekben randomizálva kapunk skineket illetve a többi játékost ingerlő beszólást (ebből van több sajnos). Kosztümből rengeteg van, jelen állás szerint is karakterenként vagy 10 darab, de ez idővel bővülni fog, csak, hogy ne unatkozzunk.

Játékmenet tekintetében még vannak hiányosságok, főleg a pályákat és játékmódokat tekintve, de némi balansz is ráférne a játékra, Cyborgula érezhetően erősebb, mint a többiek (ő az egyetlen aki Alan láthatatlanságán is átlát), így vele fogunk a legtöbbet összeakadni, míg pl Broncot és Johnnyt nagyjából mindenki kerüli.

Az eddigiek alapján egy rendkívül hangulatos, egyedi atmoszférájú játék lett, így ha tartják magukat a fejlesztők az ígéreteikhez, akár kimondottan hosszútávú szórakozást is nyújthat az arra fogékonyaknak.

Hozzászólások

hozzászólás