Ahogyan azt már a teaser videók és a season pass képe alapján is sejthettük, hogy valami Vex-el kapcsolatos dologra számíthatunk. A kiegészítő landolt, de sajnos elég laposra sikerült. Hogy miért? Az mindjárt kiderül.

Először is kaptunk egy kampányt, ami a Mercury bolygón lévő Infinite Forest-be repít minket. Erről sokkal többet nem mondanék, mert akkor azt a két, jóesetben három órás végigjátszási időt még jobban lerövidíti. A kampány során ugyanazokkal a Cabalokkal fogunk harcolni, mint az alap kampány során, és olyan Vexekkel, akik egy picit másabbul néznek ki, de pont ugyanúgy viselkednek, mint az eddig ismertek. Ha nagyon nem szeretnénk sokáig húzni a storyt, akkor van egy jó hírem, szinte minimális npc ölés mellett kvázi végigrohanhatunk az egész kampányon. Két külön karakteren végigvittem: egy lassú, mindent végighallgatós; egy „speedrun”. Visszatekintve lényegében semmit nem vesztünk, ha csak átlépünk a történeten. Szomorú ezt mondani, mert Osiris története elég érdekes, és sok mindent ki lehetne hozni belőle, de lényegében azon kívül, hogy a nevét adta a kiegészítőhöz, sok köze nincs hozzá. Heroic módban szintén működőképes a végig futás módszer, így konkrétan ellenállás nélkül rohantam át rajta soloban. A legjobban ezt a rövidke történetet az rombolja le, hogy a kiegben üldözött főboss elleni harc nevetségesen egyszerű. Csak akkor lehetett volna könnyebb, ha valami QTE keretében végzünk vele.

Ha a Mercuryn lévő három adventure-t letoltuk, akkor lehetőségünk nyílik Lost Prophecyket gyűjteni. Ezek 11 legendary fegyvert jelentenek számunkra, ha mindent összeszedünk. Hangulatos dolog, de szintén csak unalmas gyűjtögetéssel jár. Összeköthették volna az Infinite Forest-el vagy valami kicsit érdekesebb tennivalóval.
Ha végeztünk a sztorival, akkor kezdhetjük a szintfarmolást az új lvl cap eléréséhez. Most már DLC specifikus engramokat kapunk a szintlépéseknél. Sajnos a Mercury nem sok mindent tartogat számunkra, csak egy faction vendort és egy bejáratot. Nagyon szépen néz ki a táj, de unalmas. Jobban tesszük, ha a megszokott EDZ-be repülünk tovább.

Légyegében már majdnem a végére értünk annak, amit a kiegészítő nyújthatna, de akkor jön a listánk következő eleme, mégpedig a Raid Lair, ami talán még ennyi lapos dolog mellett is képes egy erős pontot adni. Kellően nehéz, és jól átgondolt mechanikákkal találkozhatunk benne. Dulfy jóvoltából alább egy példát is találhatunk rá.

Én főként a PvP részét játszom a játéknak, mert valahogy nem tudott hosszútávon lekötni, amit a játék PvE szekciója nyújtott számomra. Egy glitch /ami az egyik DLC-vel bekerült exotic, a Prometheus Lens-el történt meg/ szó szerint tönkretette a meccseket. Először csak random dropként esett ki a játékosoknak, majd a készítők érdekes döntése alapján Xur-nál is megvásárolhatták a fegyvert. Innentől elszabadult a pokol. Minden meccsen annyit lehetett látni, hogy mindkét oldal összes létező játékosa egymást lövi különböző színű fénycsíkokkal, és aki gyorsabban megnyomta a gombot, az nyert. Lényegében olyan erős a fegyver, hogy szinte instant halál, ha a célkeresztbe kerül az ember. Egészen addig nincs is probléma ezzel, még nem mi vagyunk azok, akik elporladnak tőle 😉 (elvileg 12.12-én fixelik ezt)

Ami viszont számomra felháborító, hogy ugyan már megtörtént az első résznél is, de itt ismét kizárta a kiegészítővel nem rendelkező játékosokat bizonyos tevékenységekből. Tény, hogy már most haldoklik a community, mert számokat láthattunk rá. Kizárni a maradék játékosbázist csak azért, mert nem day one vettek meg valamit talán nem a legbölcsebb dolog. Damage control gyanánt kiadtak egy közleményt, ami szerint „hibát követtek el” és visszaadnak bizonyos lehetőségeket az endgame játékra az alap játék tulajdonosainak. A hivatalos blog posztot itt olvashatjátok.

Oszd meg velünk és olvasóinkkal a saját véleményedet egy hozzászólásban!

hozzászólás